Nemrégiben érkezett hozzánk ez a kérdés, így közkívánatra publikáljuk a legfontosabb tudnivalókat.
Bármilyen számlázó program használható, ha a szükséges, előírt adatokat tartalmazza és adóhatósági ellenőrző funkcióval rendelkezik. Utóbbi funkció sem egy szigorú, alakszerű dolog, elegendő, ha exportálhatóak belőle a szükséges számla adatok adott időszakra.
Amennyiben a szolgáltatásokat magánszemélyek veszik igénybe, nem szükséges számlázó programot használni, mivel 900 ezer Ft alatt nem kell számlát kiadni, csak nyugtát.
A nyugta sorszámot tartalmaz, a szolgáltatás ellenértékét és a kiállítás dátumát (a vevő adatait nem). Külföldi vevők részére is kötelező nyugtát kiadni, de a vevők adatait ezen bizonylat nem tartalmazza.
Mint kisadózó, bevételi nyilvántartást kell vezetni. Amennyiben a használt bizonylatoló, számlázó program alkalmas arra, hogy a kibocsátott nyugtákat 5 évig megőrizze visszakereshető, hiteles módon, akkor ez is elegendő, semmilyen külön nyilvántartásra nincs szükség.
A hiteles mód itt azt jelenti, hogy utólag, a kibocsátást követően ne lehessen módosítani a bizonylatot. Az elektronikus fizetési rendszerek nagy többsége ennek a követelménynek egyébként megfelel.
Kisadózóként a bevallást (nyilatkozatot) minden év február 25-ig kell teljesíteni. Erre van megfelelő formanyomtatvány a NAV weboldalán, letölthető és ügyfélkapun is be lehet adni. Nagyon egyszerűen kitölthető és benyújtható.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.