A személyi jövedelemadó-bevallás határideje minden év május 20. napja - ezen a napon éjfélig lehet benyújtanunk a bevallást postán, vagy elektronikus úton, az ügyfélkapu rendszerén keresztül.
Az szja-bevallási kötelezettségünknek három módon tehetünk eleget:
- munkáltatói adómegállapítással: ekkor a munkáltatónk készíti el és adja be helyettünk a bevallást. Akkor van erre lehetőség, ha az adóévben csak munkaviszonyból származott jövedelmünk és a munkáltató vállalja a bevallás elkészítését helyettünk.
- egyszerűsített bevallással: ilyenkor maga a NAV készíti el helyettünk a bevallást, kipostázza és nekünk csak annyi a dolgunk, hogy aláírva visszaküldjük. Ezt a szolgáltatást minden év február 21-ig rendelhetjük meg a NAV-tól, később nincs rá lehetőség.
- bevallással: ekkor mi magunk, vagy a könyvelőnk készíti el a bevallásunkat.
Mi a teendő, ha nem kaptuk meg a munkáltatónktól a bevalláshoz szükséges igazolásokat és így nem tudjuk azt elkészíteni?
Az adózás rendjéről szóló törvény ebben az esetben azt mondja, hogy ezt a tényt írásban kell jeleznünk az adóhatóságnak a bevallásra nyitva álló határidő napjáig. Azaz május 20-ig kell küldenünk egy hivatalos levelet a NAV-nak, amiben leírjuk, hogy a munkáltatói igazolások hiányában nem állt módunkban bevallást készíteni. Érdemes ezt a levelet a munkáltatónak/volt munkáltatónak is megküldeni, hogy cselekvésre ösztönözzük.
Az adóhatóság ekkor maga is felszólítja a munkáltatót az igazolások kiadására, a törvény pedig folyó év szeptemberig kitolja a határidőt az elmaradt bevallás pótlására, mulasztási bírság kiszabása nélkül.
Van még kérdése? Keresse ügyvédeinket!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.